Monday, June 23, 2008

Jag är 5månader nu

I fredags fyllde jag 5 månader. Det firade jag genom att för första gången sova hos mattes mormor. Det gick jättebra! Men jag vaknade en gång, och morrade åt människor som gick nedanför det öppna fönstret i hallen. Men mormor stängde det, och sen kunde jag lägga mig och sova igen.

Jag har börjat hoppa upp både i mattes säng och i soffan. Matte säger att det är skönt att hon slipper lyfta mig hela tiden. Men ibland vägrar jag hoppa upp. Då sätter jag upp framtassarna och tittar bedjande på matte och vill att hon ska lyfta upp mig. Då brukar matte för det mesta lyfta upp mig.

Matte tycker jag börjar bli tung. Hela 8kilo väger jag nu och pälsen växer på mig så jag nästan inte ser för det är så mycket päls som hänger ner framför ögonen. Men jag tror jag ska bli klippt snart igen, matte pratar om att klippa mig iallafall.

Nu ska jag gå å lägga mig och sova lite i min koja. Jag har varit hemma med grabbarna i familjen idag, och jag har fått vara ute nästan hela dagen, så nu är jag trött

No comments: